Thursday, March 12, 2015

Learn to write. Really. Please

(and these are supposed to be teachers!)

The master's is lifting off again, and the first section of it I am finding a struggle, not that it is hard, at all, but that it is BORING in the extreme, and stupid.  Also many of my classmates are apparently entirely incapable of writing.  Entirely.

The activity that we have to do now, in both courses is an online debate.  Ho hum in the extreme...(key point, get in early so that you don't have to read EVERYTHING everyone else writes to find something original to say.

Especially when the typically write like the sample at the bottom! 

Doesn't matter what he's actually saying.  He is yelling, underlining, using more than one colour and using italics.  (I have to say that there are a few people who do not do this.  Who have a desire to craft a sentence and paragraph in such a way that it leads the reader, nay draws the reader eagerly on to the next sentence) 

Mostly not though.

Buddy.  Learn to write so that people can see what you have to say without this bullshit!  It is the worst mass of writing I have ever had the misfortune to have to read, and I might add that I read and mark teenager's writing assignments on a regular basis, in a language they don't speak well.  I might also add that there are 50 students in this class, and we must all make at least three contributions and most people are making more.

I am despondent. 

I am also sending my kids to school in Canada and Scotland.


Després d'analitzar i compartir la definició de "Opensim" procedeixo a ampliar el seu significat. En primer lloc, estem davant de dos conceptes "open" i "simulator", és a dir, estem davant d'una alternativa a la plataforma per a la simulació d'entorns virtuals "Secondlife" o "wonderland" i que a diferència d'aquestes és una eina de codi obert, gratuita, multiplataforma i de llicència lliure. Pretenc, doncs, contextualitzar la plataforma "Opensim" a través dels conceptes "codi Obert", "simulació" i "entorn virtual". 
En relació a la simulació podem establir un seguit d'avantatges i inconvenients. Com a principals avantatges trobem: 1) Sol ser intuitiu i fàcil d'interpretar. 2) Normalment, permeten analitzar sistemes de major complexitat que amb mètodes analítics. 3) De vegades només podem trobar una solució a través de la simulació. 4) En determinades ocasions -degut a temes econòmics o de risc- resulta impossible fer proves en un sistema real. 5) L'escenari es pot modificar per simular diferents escenaris. Com a principals inconvenients destaquem: 1) Solen ser costosos en diner, temps de desenvolupament i validació. 2) De vegades és impossible trobar una solució óptima.
Si ens traslladem al món educatiu podem considerar l'ús dels Entorns virtuals com una eina pedagògica que creix de forma constant al llarg dels anys i que permeten:
1) Creació d'aules virtuals per a l'EaD.
2) Creació de laboratoris virtuals per fer experiments i probes en ambients controlats.
3) Creació d'Entorns virtuals per fer reunions, conferències, classes entre persones que no es troben en el mateix lloc.
4) Integrar diferents sistemes educatius propis d'una institució  dins del seu entorn virtual (per exemple sistemes 2D com el Moodle, blogs, ...).
Els entorns virtuals presenten, com no podia ser d'una altra manera, avantatges i incovenients. Destaco les següents avantatges: 1) Intuitius: fàcils d'instal.lar i utilitzar. 2) Els participants
poden interactuar en temps real (converses, conferències, tutories, debats,... 3) Normalment implica una alta motivació i interés tant dels professors com dels alumnes. 4) Afavoreix el treball col.laboratiu, experimental i exploratiu. 5) Afavoreix una comunicació més lliure ja que s'eliminen factors limitadors que estan presents en la comunicació presencial (ansietat, timidesa, discapacitat,..).  6) Elimina barreres típiques en entorns presencials: limitació d'espai, necessitat de tranportar-se físicament, ... Com a inconvenients dels entorns virtual destaquem: 1) Necessitat d'invertir temps per apendre i familiaritzar-se amb l'entorn tant per professors com alumnes. 2) Es perd el contacte físic i es dificulta l'us de expressions visuals  bàsiques per l'aprenentatge com poden ser l'humor, sarcasme, enuig ... 3) desacceleracií del visor del món virtual y de la seva activitat com a conseqüència de problemes de connexió o de la velocitat de procesament dels ordinadors

Cordialment, 
I would like to add, sadly, that he is a high-school principal and teaches Economy in the same high-school.  Such is the state of the education system here. At least he doesn't teach literature.

3 comments:

Anonymous said...

Sounds like getting your comments in early is a good move.
Seadog

elpadawan said...

wow. Well, writing is an art, and not everybody is an artist. Typography is even akin to a science. At work, we're starting on a new project, many new folks coming on board, which means we have lots of code reviews to do and increased communication in order to shape the best practices that will be enforced throughout the project. My eyes bleed on a regular basis from the spelling mistakes and broken English. Even as a foreigner, I sometimes even find documents written by americans so full of mistakes that the meaning can even get half-lost in there...

oreneta said...

Oh yeah, native writers can be TERRIBLE, either undereducated or so math-y/scienc-y that they left any language courses behind in grade 9. Even then, I have had student teachers, native speakers who have had terrifyingly bad writing.

eye-bleeding indeed.